.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخاب شهرداران تصویب شد
استفساریه ماده 79 و 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با اکثریت رای نمایندگان تصویب شد

شمال نیوز: استفساریه ماده 79 و 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با اکثریت رای نمایندگان تصویب شد.

به گزارش شمال نیوز، موسی الرضا حاجی بگلو، مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان ها ضمن اعلام خبر تصویب، استفساریه موضوع ماده 79 و 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران گفت: در جلسه امروز مجلس در موضوع این استفساریه این سوال مطرح شده است که آیا رسمیت جلسه هیات‌های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات موضوع ماده 79 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مستلزم حضور همه اعضای آن هیات‌ها است؟

در پاسخ این استفساریه آمده است خیر. جلسه هیات‌های مذکور با حضور دو سوم رسمیت یافته و تصمیمات آن با رأی اکثریت حاضر قطعی و لازم الاجراء است.

حاجی بگلو اضافه کرد: این استفساریه با 144 رای موافق، 7 رای مخالف و 1 رای ممتنع تصویب شد.

مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان ها در خصوص استفساریه ماده 80 نیز گفت: در موضوع این استفساریه این سوال مطرح شده است که آیا منظور از رسیدگی و اظهارنظر ظرف مدت 20 روز در انتهای ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاحی 27 فروردین 1392 ، رسیدگی و اعلام نظر نهایی است؟

در پاسخ آن آمده است: بلی، منظور از رسیدگی و اظهارنظر در انتهای ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران رسیدگی و اعلام نظر نهایی است و هیات مذکور مکلف است ظرف مدت 20 روز رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی افزود: براساس ماده 80 قانون مذکور؛ مصوبات کلیه شوراهای موضوع این قانون در صورتی که پس از دوهفته ‌از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض قرار نگیرد لازم‌الاجراء می ‌باشد و در صورتی که مسؤولین‌ ذی‌ربط آن را مغایر با قوانین و مقررات کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات ‌شوراها تشخیص دهند می‌توانند با ذکر مورد و به طور مستدل حداکثر ظرف 2 هفته از‌ تاریخ ابلاغ مصوبه اعتراض خود را به اطلاع شورا رسانده و درخواست تجدیدنظر نمایند.‌


شورا موظف است ظرف ده روز از تاریخ وصول اعتراض تشکیل جلسه داده و به موضوع ‌رسیدگی و اعلام نظر نماید. در صورتی که شورا در بررسی مجدد از مصوبه مورد اختلاف‌ عدول ننماید موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به هیأت حل اختلاف ذی‌ربط ارجاع‌ می‌شود. هیأت مزبور مکلف است ظرف 20 روز به موضوع رسیدگی و اعلام نظر نماید.

حاجی بگلو از بررسی و انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: 5 نفر به عنوان اعضای هیات مرکزی انتخاب شدند. به این ترتیب از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس محمدجواد کولیوند با 136 رأی موافق، محمد محمودی شاه نشین با 118 رأی موافق، قاسم میرزایی نیکو و از کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس بهرام پارسایی با 114 رأی موافق و فرهاد تجری با 103 رأی موافق را از مجموع 229 آرای ماخوذه به عنوان اعضای این هیات انتخاب کردند.

 گفتنی است که کولیوند، محمودی شاه‌نشین، مقصودی، خجسته، محمد آشوری و میرزایی‌نیکو از کمیسیون شوراها و تجری، پارسایی، ذوالنوری و بهمنی از کمیسیون اصل 90 مجلس برای تصدی عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا کاندیدا شده بودند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.